Souhlasím s podmínkami o ochraně osobních údajů
+420 222 964 384

JAK ZAJISTIT, ABY OPRAVA ASFALTOVÉHO POVRCHU VYDRŽELA NĚKOLIK LET BEZ ÚDRŽBY?

Prevence

1) První poruchy se na asfaltovém povrchu objevují zpravidla za dva až tři roky. Začněte opravovat hned, jakmile se porucha objeví. Nečekejte „až toho bude víc, aby se to vyplatilo“. Nevyplatí se to.

Pečlivost

2) Poruchu před opravou perfektně vyčistěte. Odstraňte prach, sůl, popraskané okraje.

OHŘÁTÍ POŠKOZENÉ ASFALTOVÉ VRSTVY JE KLÍČOVÉ

3) Hranu poruchy ohřejte na 145 °C do hloubky celé vrstvy (40 – 80 mm). Asfaltové pojivo změkne a po přidání nové teplé asfaltové směsi se porucha trvale vodotěsně uzavře. Pro ohřev nepoužívejte plynové hořáky ani infračervené zářiče. Těmito ohřevy dosáhnete pouze úplného spálení asfaltového pojiva. Spálené asfaltové pojivo neudrží kamenivo ve vozovce a porucha se rychle obnoví.

Bez ohřátí pojiva vznikne vždy riziková spára

4) Pokud nedokážete asfaltovou vrstvu prohřát, alespoň ji penetrujte dostatečným množstvím asfaltového pojiva. Po přidání nové teplé asfaltové směsi sice nedosáhnete úplně vodotěsného spoje, ale prodloužíte tak životnost opravy.

Nevhodný materiál je nebezpečný

5) Do ohřáté nebo penetrované poruchy přidejte teplou asfaltovou směs o teplotě 145°C. Použijte směs stejného složení jako má okolní asfaltová vrstva. Při užití směsi s menší zrnitostí kameniva nebude mít oprava stejnou nosnost jako původní vrstva a kola auta poruchu rychle obnoví. Jiná zrnitost kameniva také změní protiskluzové vlastnosti povrchu a hrozí nehody.

Bezespárá oprava vydrží několik let bez údržby

6) Přidanou teplovou asfaltovou směs kvalitně zhutněte. Když jste měli porušenou vrstvu i novou směs předehřátou na 145 °C, máte hotovo. Můžete se těšit na několik let bezproblémového provozu.

Opravu se spárou je nezbytné pravidelně udržovat

7) V případě, že jste dávali teplou asfaltovou směs do studené vozovky, prořízněte kotoučovou pilou ve spoji původní a nové vozovky spáru a zalijte ji asfaltovou zálivkou. Bez této operace zateče do spoje voda a porucha se rychle obnoví. Pravidelně kontrolujte stav asfaltové zálivky. Při porušení ji odstraňte, spáru vyčistěte, penetrujte a zalijte znovu.

Proč pracujeme právě s mikrovlnami?

Mikrovlny jsou elektromagnetické vlny o vlnové délce od 1 mm do 1 m.
My využíváme mikrovlnné zářiče s vlnovou délkou kolem 10 cm. Mikrovlna se absorbuje najednou v celé tloušťce asfaltové vrstvy a rovnoměrně ji ohřívá.
Nemusíme se tedy spoléhat na vedení tepla asfaltem, které je velmi pomalé.

Jaký je postup opravy výtluku mikrovlnnou technologií Futtec?

Vyčištění poruchy

Technologie používá tlakový vzduch. K pohonu bouracího kladiva (pokud je třeba) i k vyfoukání prachu.

Ohřev porušené vrstvy a doplňované směsi

Asfaltový povrch ohřívá mikrovlnný aplikátor vlastní konstrukce. Asfaltovou směs kupujeme v certifikované obalovně a ohříváme na místě oprav v mikrovlnné peci.

Hutnění

Na závěr je teplá asfaltová směs hutněním zarovnána s okolním povrchem, při čemž se nová asfaltová směs přirozeně prolne s původní vozovkou. Dojde tak k trvalému uzavření poruchy bez vzniku spáry.

Popis opravy technologií FT3
Popis opravy technologií FT4

Výhody mikrovlnné technologie ve zkratce:

FUTTEC a.s.

Hvězdova 1716/2b
140 00 Praha 4
IČ:
27956857
DIČ:
CZ27956857
Ochrana osobních údajů