V srpnu jsme se zúčastnili 25. ročníku odborného veletrhu silniční, komunální a speciální techniky, který se tradičně konal v Jičíně v prostorách areálu firmy KOBIT.
Ukrajinské ministerstvo dopravy plánuje letos obnovit 1205 km mezinárodních silnic, 1363 km státních silnic, 1206 km územních silnic a 904,3 km regionálních silnic. I proto se na Ukrajině zajímají o to, jak při opravách využívat i jiné než tradiční, v zemi běžně používané metody (viz obrázek výše). V rámci naší ukrajinské obchodní mise jsme naši inovativní mikrovlnnou technologii představili jak státním, tak regionálním subjektům.
Naše dvouleté úsilí a čtyřměsíční spolupráce se státním podnikem VOP CZ se blíží k významnému milníku. Tím je dokončení prototypu zařízení FT4, které vnáší opravdovou revoluci do oprav českých i evropských silnic.
Obecně prospěšná společnost MAS Nad Prahou uspořádala ve spolupráci se společností FUTTEC v Odolené Vodě předváděcí akci pro zástupce středočeských municipalit. Starostové osmi obcí v čele se statutárním náměstkem středočeské hejtmanky pro oblast silniční dopravy Martinem Kupkou tak mohli vidět, jak v praxi funguje originální český patent: stroj FT3, jenž má do svého nitra integrovanou mikrovlnnou technologii FUTTEC®.
Společnost FUTTEC, udělala další významný krok k tomu, aby se tato inovativní technologie mohla začít v široké míře využívat na českých i zahraničních silnicích. Podpisem smlouvy, jímž zahajuje spolupráci se státním podnikem VOP CZ, uspíší dokončení unikátního stroje FT4.
Nepříznivé klimatické podmínky (rychlé střídání teplot nad a pod nulou, husté sněžení a tuhé mrazy), které v uplynulých týdnech potrápily Českou republiku, měly negativní vliv na kvalitu pozemních komunikací. Rychle se zhoršující stav vozovky, který se projevil vznikem vysokého počtu nových výtluků.
Proběhly opravy výtluků firmou FREKO a.s. za použití inovativní technologie Futtec. Opravovalo se v Praze na Opatově v ulici Chilská.
15. 10. 2020, Každá asfaltová komunikace prochází tzv. životním cyklem stavby, což je časové období od návrhu stavby přes její realizaci a užívání až do následné rekonstrukce. Její životnost před první generální opravou je v České republice obvykle stanovena na 25 let.
Více než 200 let po průmyslové revoluci má většina výrobků a staveb přesně definované technické parametry pro zhodnocení kvality, zvláště pokud je na nich nebo na jejich vlastnostech závislá bezpečnost osob či majetku. Tato kritéria – vyjádřená většinou pomocí fyzikálně-chemických veličin – upravuje řada světových, evropských i českých technických norem.
Všichni bychom chtěli jezdit po silnicích, které jsou hladké, bezpečné a dobře udržované. Tyto jejich vlastnosti jsou podstatné nejen pro bezproblémové fungování ekonomiky (průmysl, zemědělství, obchod), ale i pro naši osobní dopravu. Podle údajů Světové banky je ekonomická návratnost prostředků vložených do údržby silnic (Economic Rate of Return ) téměř dvakrát vyšší než prostředky vložené do nové výstavby. Na preventivní údržbu českých komunikací se však u nás mnohdy zapomíná.